Search form

08.11.2007

Drukāt

Par tehniskajiem palīglīdzekļiem 2007.gadā (26.03.)

         No šī gada visi gribētāji var saņemt bezmaksas dzirdes aparātus arī Surdotehniskās palīdzības centrā un visās mūsu filiālēs – Daugavpilī, Rēzeknē, Li...
        
No šī gada visi gribētāji var saņemt bezmaksas dzirdes aparātus arī Surdotehniskās palīdzības centrā un visās mūsu filiālēs – Daugavpilī, Rēzeknē, Liepājā, Ventspilī, Alūksnē. Tomēr kārtība, kādu to noteicis Tehnisko palīglīdzekļu centrs, tagad ir cita. Ja agrāk mēs organizējām darbu cilvēku interesēs, lai mūsu cilvēkiem būtu mazāk klapatu un staigāšanas pa visādām nevajadzīgām iestādēm, un viņi varētu saņemt dzirdes aparātu izejot visus speciālistus vienā vietā Elvīras ielā, tad tagad Tehnisko palīglīdzekļu centrs noteicis, ka lai saņemtu dzirdes aparātu vispirms cilvēkiem vajag uzrādīt –
1)      ārsta norīkojumu, ka tas palīglīdzeklis cilvēkam ir vajadzīgs. Tas nozīmē, ka pirms surdocentra apmeklēšanas jums jāapmeklē ģimenes ārsts, kas jūs nosūtīs pie ausu ārsta un no tā jāsaņem nosūtījums.
2)      audiogrammu (neaizmirstiet to ārstam pateikt, jo ja atnāksiet bez tās, jūs vai nu nevarēs apkalpot, vai arī vajadzēs par to papildus samaksāt uz vietas)
3)      invalīda apliecību, pasi
4)      iesniegumu
5)      divus latus.
Turklāt vispirms jāpiesakās rindā Tehnisko palīglīdzekļu centrā (labāk to darīt pašiem, rakstiski, nevis pa telefonu, jo mums jau ir daudzi piemēri, kad cilvēki ir zvanījuši, viņus it kā ir uzņēmuši rindā, bet pēc tam izrādās, ka tur viņu nav – pazuduši; pēc tam, ej nu pierādi, strīdies un pārdzīvo), pēc tam jāgaida rindā (domājams kādu gadu vai pusotra) un, kad nu kārta būs pienākusi, jāgaida paziņojums. Diemžēl mums līdz šim nav izdevies panākt lai TPC informē visus klientus rakstiski – ar vēstulēm par iespēju saņemt dzirdes aparātu. Tāpēc iespējams, ka jums zvanīs un aptuveni 5 – 10 minūtes stāstīs ko, kā un kad jums jādara. Ja jūs to visu sapratīsiet, tad labi, ja nē – TPC mazgā rokas nevainībā. Tāpēc silti iesaku visiem klientiem neielaisties nekādās telefonu sarunās ar šiem speciālistiem, bet pieprasīt rakstisku informāciju – lai sūta vēstules. Cilvēki man uzdod jautājumus – kā piemēram 80 – 90 gadus veci cilvēki, kuri varbūt jau ar kabatas aparātu slikti dzird un vēl sliktāk saprot, lai uztver visu to informāciju pa telefonu? Atbilde ir acīmredzama, taču rada nākošo jautājumu – kam tas ir izdevīgi un kāpēc to vajag?
Un vēl – pašlaik šo pakalpojumu sniedz četras firmas. ČETRAS. Nevis divas, vai viena. Četras! Ja jums piezvana un nosauc divas, vai trīs, taisiet skandālu. Ja jūs paši negribat ķēpāties, pastāstiet par to mums. Mēs jau esam izteikuši pretenzijas un esam ieinteresēti uzzināt par katru šādu gadījumu! Ja Tehnisko palīglīdzekļu centrs jums “iesaka” kādu firmu, paziņojiet, lūdzu, arī par to! Kas arī ir svarīgi – neviens nedrīkst jums noteikt kuru firmu izvēlēties, tā ir jūsu izvēle! Tikai un vienīgi jūsu! Pat tad, ja jūs esat nonākuši kādā firmā un jūs neapmierina pakalpojuma kvalitāte, personāla attieksme vai pats dzirdes aparāts, nekautrējieties – celieties augšā un ejiet prom. Viņi nevar jūs ne piespiest izvēlēties kādu dzirdes aparātu, ne arī kaut kā sodīt. Vienkārši paziņojiet Tehnisko palīglīdzekļu centram, kas jūs neapmierina un pieprasiet nosūtīt uz citu firmu. Ne viņi ir tie kungi, kas nosaka kā jums dzīvot, jūsu varā ir pieprasīt maksimāli labāko pakalpojumu!
Tāpēc iesaku visiem mūsu klientiem, kurus joprojām interesē kvalitatīvs pakalpojums un kvalitatīvi dzirdes aparāti – ja jums jau tuvojas 5 gadu lietošanas termiņa beigas – nāciet uz Surdocentu, mēs paši jūs ievadīsim rindās, kad TPC jums ziņos par iespēju saņemt dzirdes aparātu, obligāti un strikti pieprasiet pilnu un rakstisku informāciju (nebaidieties – viņu pienākums ir to nodrošināt) nu un, ja izvēlēsities mūsu pakalpojumus, SPC speciālisti, protams, darīs visu, kas mūsu spēkos, lai jūs tiktu kvalificēti apkalpotu. Starp citu, no šī gada SPC piedāvā bezmaksas arī četrus digitālos dzirdes aparātu modeļus. Nobeigumā. Lūdzu, ņemiet vērā to, ka neviens aparāts nav mūžīgs. Ražotāji nosaka, ka dzirdes aparātam lietošanas termiņš ir pieci gadi. Tad tas savu resursu ir atstrādājis un ir jāmaina. Protams, var būt arī tā, ka jūs saņemat jaunu aparātu un tas jums kalpo visu mūžu, taču jums jābūt skaidrībai, ka lietošanas termiņš ir pieci gadi.
 
Atsevišķi jārunā par surdotehniku nedzirdīgajiem. Pašlaik, cik noprotams, Tehnisko palīglīdzekļu centrs piedāvā vibrējošos pulksteņus, skaņas – gaismas indikatorus, jeb signalizatorus (daži tos vēl sauc par auklītēm) un indukcijas spoles. Viss. Vairāk nekā nav. Ar šiem palīglīdzekļiem kārtība ir tāda pati kā dzirdes aparātiem. Tikai nekārtību vairāk – jo, ja ar dzirdes aparātiem cilvēkam ir tiesības pašam izvēlēties kādu apkalpošanas firmu izvēlēties, tad ar surdotehniku ir sliktāk – izvēles nav un cilvēkam jāiet tur kur viņam pasaka.
Ja tas ir Surdocentrs, kurš arī šogad pielāgo cilvēkiem skaņas – gaismas indikatorus ( auklītes) un indukcijas spoles, tad vēl nekas, jo mēs esam ieinteresēti labi apkalpot savus cilvēkus, bet ja tas ir Tehnisko palīglīdzekļu centrs, tad stāvoklis ir savādāks. Īpaši labi tas redzams modinātājpulksteņu sakarā. Kamēr tos dalīja surdocentrs, problēmu nebija – mēs zinājām, ko cilvēkiem vajag un pratām arī viņus apkalpot. Kā ir tagad? Cik daudzi cilvēki jau ir saņēmuši šos jaunos pulksteņus tehnisko palīglīdzekļu centrā? Un cik daudz ir apmierināto? Un kāpēc mums (MUMS!) jāuzklausa sūdzības un neapmierinātība? Nedzirdīgajiem iedod pulksteņus, kas viņus neapmierina, nepaskaidro kā šie pulksteņi regulējami, protams, zīmju valodu Tehnisko palīglīdzekļu centrā neviens nemāk. Lūk, tā ir tā jaunā kārtība. Tomēr, ja cilvēki vēlas, viņi vibrējošos modinātājus var pie mums nopirkt – Shake Awake, kas bija vispopulārākais modelis Surdocentrā, maksā 25,00 LVL. Tomēr, cerams, ka Tehnisko palīglīdzekļu centrs arī attapsies un iepirks nedzirdīgajiem tādu preci, kas vajadzīga invalīdiem, nevis viņu atskaitēm.
 
A.Pavlins
 
  

Atpakaļ

Uz augšu


Video ziņas

Jauniešiem

LNS kapitālsabiedrības


LNS biedrību interešu grupas