Search form

08.02.2013

Drukāt

Raiņa skolas jaunieši apmeklē baleta izrādi „Otello”

Photo

Janvāra beigās Rīgas Raiņa 8. vakara (maiņu) vidusskolas nedzirdīgo klašu skolēni Latvijas Nacionālajā operā noskatījās savdabīgo baleta „Otello” iestudējumu pēc Viljama Šekspīra lugas motīviem. Tajā meistarīgi savīts klasiskais un mūsdienīgais balets, radot oriģinālu mākslas darbu ar spilgtiem laikmetīgās dejas elementiem.


 Izrādes apmeklējums  skolēniem palīdzēs labāk izprast slavenā angļu dramaturga Viljama Šekspīra darbu „Otello”.  Dažus skolēnus, kuri redzējuši citas baleta izrādes nemaz nevilināja šis apmeklējums, sak, būs garlaicīgi un nāks miegs. Tāpēc pirms šīs izrādes apmeklējuma komunikācijas skolotāja Marika Antonova īpaši iepazīstināja skolēnus ar uzveduma saturu.
   
 
Pārdomās par redzēto dalās Raiņa skolas skolēni
 
Raitis Zvīdris: Pirmoreiz apmeklēju baletu. Uztvēru to kā stāstu par kara varoni, mīlestību, uzvaru, greizsirdību un nodevību. Man vislabāk patika meitenes zilajos tērpos ar apelsīniem. Tas bija lieliski!
 
Ingrīda Ozola: Ļoti iespaidīgi. Skaisti tērpi, pārliecinošs mākslinieku izpildījums.
 
Vadims Potašenko: Ļoti brīnišķīgs un fantastisks viss, ko vēroju! Centos saprast, ko  stāsta dejotāji. Vislabāk bija pats Otello,  ļoti emocionāls tēlojums.
 
Vija Pāne: Man visvairāk patika Jago, kurš bija greizsirdīgs uz Otello, par to, ka viņš slepeni apprecējās ar Dezdemonu. Un Jago nolemj atriebties Otello… Arī karavīri, kuri dejoja reizē asi un šarmanti.
 
Ilze Pole: Sākumā mūzika bija ļoti skaļa, man tā patika. Jago bija izcils – kustībās, emocijās, savā kaislē.
 
Intis Zvirbulis: Jā, dejas tiešām skaistas un iedvesmojošas. Jago ļoti meistarīgi tēloja savu lomu, mani aizrāva viņa drosme.
 
Dāvis Beitiks: Man patika pirmā daļa, kurā bija vairāk kustību un deju, kas stāsta par mīlestību un greizsirdību. Tas ir  dvēselies stāsts, manuprāt. Bet otrā daļa man nepatika, jo tā beidzas skumji, traģiski. Jago tēloja lieliski.
 
Kristaps Štelmahers: Baleta izrādes esmu apmeklējis kādas trīs četras reizes. Patika kopējās dejas un tērpi, bet saturu ne visu sapratu. Parastu izrādi ar skaidru norisi es saprastu labāk.
 
Laura Klāsupa: Pirmoreizi biju baletā. Man viss ļoti patika: mūzika, vizuālais tērps, dejas u.c. Kādreiz pati apmeklēju baleta nodarbības, tas palicis atmiņā. Aizrautīgi vēroju visas kustības, kājas, rokas utt. Vajadzēja iedziļināties, par ko tur stāstīja jeb rādīja, jo nebiju lasījusi „Otello”,  beigās galveno domu daļēji sapratu.
 
Varis Salmiņš: Man bija grūti saprast, tā bija smaga izrāde. Bet vispār patika. Sievietes un vīrieši atraktīvi dejoja. Šur tur pat pasmējos par dažām niansēm.
 
Paulīne Kalniņa: Visiespaidīgākā bija aina, kad Otello nogalināja savu Dezdemonu. Mani pozitīvi ietekmēja gan izrādes saturs, gan mūzika.
 
Elīna Jazvica: Sākumā nesapratu, par ko šis stāsts, bet beigās notikumu gaita noskaidrojās. Pievilcīgi tērpi, pārliecinoša beigu daļa.
 
Jānis Glušņonoks: Tas bija par greizsirdību, mīlestību un uzvaru. Pasmējos, kad greizsirdīgais Otello draugs traki un jocīgi dejoja. Sapratu, ka  baleta māksliniekiem ir  smags darbs.
 
Edgars Celmiņš: Arī man bija pirmā reize baletā. Tiešām patika, ka visi tik izteiksmīgi dejoja, interesanti kustējās. Talantīgi ļaudis!
 
Līga Liniņa: Man patika, it sevišķi pirmā daļa – vairāk deju, emocionālāka spēle. Jago ir vislabākais šajā izrādē,  var redzēt, ka viņš lomā ieguldījis lielu darbu. Otrā daļa gan vairāk skumja. Tas stāsta par mīlestību.
 
Māra Kursīte: Man tieši patika otrā daļa – skaists tēlojums, emocionālas kustības. Pirmajā daļa bija mierīgāka. Man īpaši patika skatuves iekārtojums. Dekorācija „Gulta” bija izvietota ļoti pārdomāti, lai skatuve nav piebāzta ar visu ko. To izmantoja gulēšanai, mīlas, kara un ieslodzījuma ainās... Vislabāk tēloja Jago – viņš uz skatuves atdeva pilnīgi visu savu enerģiju, viņš arī bija uz skatuves vairāk manīts nekā Otello.
 
Uzziņai: „Otello” saturs
 Šekspīra stāsts par greizsirdību un atriebību saviļņo skatītāju sirdis jau gadsimtiem ilgi. Nekrietnais Jago pārliecina Otello, ka Dezdemona, Otello jaunā sieva, ir neuzticīga. Jago liek nojaust, ka viņai ir dēka ar Kasio, kurš nupat saņēmis Jago cerēto paaugstinājumu.
 
Par spīti pierādījumu trūkumam, Otello kļūst traks no greizsirdības. Izbiedētā un nevainīgā Dezdemona izmisīgi cenšas sevi aizstāvēt, bet Jago nodevība uzvar – Otello nožņaudz sievu viņas guļamistabā. Jago sieva, Dezdemonas kalpone Emīlija, šausmās un riebumā atklāj īsto Jago seju, bet viņam izdodas aizbēgt.
 
 Satriektais Otello vēl pēdējo reizi skūpsta šķīstās Dezdemonas lūpas un padara sev galu…
 
Šis pasākums tika īstenots projekta Nr.2011/0049/1DP/1.2.2.4.2./11/APIA/VIAA/144 „Jauniešu ar funkcionāliem traucējumiem un sociālo atstumtības risku dzīves prasmju attīstīšana un integrācija izglītībā Rīgas Raiņa 8. vakara (maiņu) vidusskolā un sabiedrībā” ietvaros.
 
 
Teksts: Ivars Kalniņš
Foto: www.opera.lv

Atpakaļ

Uz augšu

Video ziņas

Jauniešiem

LNS kapitālsabiedrības


LNS biedrību interešu grupas