Search form

07.12.2012

Drukāt

Lidostā „Rīga” bezmaksas palīdzība nedzirdīgiem pasažieriem

Visu 25 ES valstu lidostās cilvēki ar invaliditāti var saņemt bezmaksas palīdzību, piemēram, reģistrējoties lidojumam un iekāpjott lidmašīnā. To var pieprasītu un izmantot arī nedzirdīgie cilvēki. Daži praktiski piemēri no mūsu pašu biedru pieredzes!


Piemēram, kāda nedzirdīga pensionāre nekad iepriekš nebija lidojusi. Viņa bija uztraukusies un nezināja, kā rīkoties un orientēties lidostā. Viņai tika pasūtīts lidostas darbinieks – asistents, kas viņu sagaidīja lidostas zālē pie informācijas stenda, palīdzēja nokārtot visas formalitātes un aizveda līdz lidmašīnai.

Vai cits piemērs: jauns nedzirdīgs cilvēks ar lielu pieredzi ceļošanā ar lidmašīnu stāv rindā, kur cilvēki reģistrējas arī uz citiem reisiem. Tajā laikā ziņo, ka pasažieriem uz viņa reisu nevajag stāvēt rindā, bet apiet to. Nedzirdīgais pasažieris, protams, to skaļrunī nedzird, tādējādi reisu nokavē un zaudē naudu, jo vēlreiz jāpērk biļete uz citu reisu.

Ja viņš būtu pieteicis palīdzību, tad nebūtu jāpiedzīvo šī nepatīkamā situācija.
 
Kā rīkoties, lai pieteiktu palīdzību?
Lai palīdzība tiktu sniegta gan izlidojot, gan ielidojot, tad, rezervējot biļeti, šis pakalpojums jāpiesaka, jo aviokompānija informē abas lidostas, bet, ja tas nav izdarīts, to var izdarīt 48 h pirms izlidošanas, griežoties aviokompānijā vai tūrisma aģentūrā, kurā veikta reģistrācija.
Kā pieteikt palīdzību lidostā? To var veikt visu diennakti pa e-pastu: [email protected], kā arī zvanot vai rakstot sms uz tel: +371 27877008.

Jānosūta īsziņa vai e – pastā attiecīga ziņa. Piemēram, šāda: Lūdzu nodrošināt palīdzību Anna Bērziņa (DEAF) lido 12. novembrī, reisa nr. FR6233.

Palīdzību var pieteikt arī uz vietas, bet tad jāuzgaida apmēram 15 – 20 minūtes, kamēr kāds darbinieks atbrīvosies Lidostā „Rīga” ir divi darbinieki, kas prot zīmju valodu, bet viņi strādā maiņās. Ja savlaicīgi informē, tad lidosta priekš ieplānos tieši viņus.

Palīdzība jāgaida Izlidošanas/Departure zālē pie pirmā reģistrācijas galdiņa blakus informācijas stendam (pie griestiem liels ‘i” burts). Tur jāinformē, ka pieteikta palīdzība, un tad jādodas uz tikšanās punktu, kur pienāks apkalpošanas darbinieks.
 
 
Teksts: Inese Immure

Atpakaļ

Uz augšu


Video ziņas

Jauniešiem

LNS kapitālsabiedrības


LNS biedrību interešu grupas