Search form

20.02.2022

Drukāt

Nedzirdīgie var saņemt tiešsaistes ārstu konsultācijas ar mobilo lietotni

Photo

LNS dara zināmu, ka Cilvēku ar Īpašām Vajadzībām un Invaliditāti Digitālās Integrācijas Asociācija izstrādājusi cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem mobilo Lietotni. 


Neskatoties uz to, ka Lietotne šobrīd darbojas testa režīmā (testēta tiek tās iPhone versija), tā visiem saviem lietotājiem jau tagad piedāvā sekojošas iespējas:

1. Nedzirdīgiem saņemt tiešsaistes ārstu konsultācijas (sarakstoties tiešsaistē), zvanot uz NMPD Ģimenes ārstu Konsultatīvo tālruni (ĢĀKT). Papildus šī Lietotne dod iespējas visiem reģistrētiem zvanītājiem (t.sk. vājdzirdīgajiem) sniegt ārstiem papildus informāciju (t.sk iespēju nosūtīt foto), tādējādi uzlabojot konsultācijas kvalitāti. Ja ārstu konsultācijas laikā noskaidrosies, ka tomēr ir nepieciešama 113 NMPD brigādes palīdzība, ārsti visu nepieciešamo informāciju varēs tai nodot.*Sīkāk par to, kas ir ĢĀKT, var izlasīt https://www.nmpd.gov.lv/lv/kad-zvanit-gimenes-arstu-konsultativajam-talrunim *

2. Sagatavot un nosūtīt 112 ārkārtas īsziņu. Pats īsziņas sagatavošanas process ir maksimāli vienkāršots – jāizpilda noteikta forma, kur lielākā daļa informācijas tiek automātiski sagatavota - atliek tikai izvēlēties. *112 sūtamās īsziņas gala formāts ir atrodams LNS mājaslapā https://www.lns.lv/lat/vides_pieejamiba/?doc=6830

Gan Lietotne, gan ĢĀKT ārstu serviss vēl atrodas testēšanas stadijā jo ne tikai zvanītājiem, bet arī ārstiem ir jāpierod un jāsaprot, kā pareizi sazināties izmantojot čatu. Tāpēc svarīgi ir būt iecietīgiem vienam pret otru savstarpējā komunikācijā.

Lai piereģistrētos nepieciešams aizpildīt šo aptauju https://www.visidati.lv/aptauja/1807201204/

Aptaujas mērķis ir:

1. Noskaidrot, kādus komunikāciju kanālus un ierīces LNS biedri izmanto ikdienā, lai saprastu – ko tieši, kādā secībā un ātrumā būtu vēlams integrēt (Android, parastie pogu telefoni, zīmju tulki utt.);

2. Apzināt potenciālos interesentus, kuri jau šobrīd, gribētu sākt izmantot iepriekš minēto funkcionalitāti. Lai to varētu izdarīt interesantiem būtu svarīgi atbildēt uz visiem aptaujas jautājumiem, jo tā ietver informāciju, kas ir nepieciešama katra lietotāja (vai tas būtu iPhone, Android vai vienkāršais pogu mobilais telefons) reģistrācijai. Katram, kurš grib tik reģistrēts ir jāizpilda šī aptauja.

Ja Jums ir iPhone, bet jūsu tuviniekiem nav (un otrādi), jūs varat palīdzēt viens otram. Jūs ar savu iPhone varēsiet palīdzēt viņiem aizpildīt savu profilu sistēmā. Un vēlāk, kad jūs vai jūsu tuvinieks zvanīs uz ĢĀKT, no sava mobilā (Android vai pat pogu) telefona, ārsti varēs identificēt zvanītāju, redzēt papildus informāciju un neuzdot lieki nevajadzīgus jautājumus (lai gan čata-sarakstes un GPS funkcijas pagaidām ir pieejamas tikai izmantojot Lietotni uz iPhone).

Cilvēki, par savu reģistrāciju, tiks informēti saņemot e-pastu ar:

1. Apple oficiālo uzaicinājumu (uz savu App Store e-pastu);

2. Android uc. uz savu norādīto e-pastu un paziņojumu uz telefonu.

Lietotnē nepārtraukti tiek veikti uzlabojumi, tā tiek papildināta ar jaunām iespējām un dienestiem, par ko lietotāji tiek attiecīgi informēti. Izstrādātājiem ir ļoti svarīgs Jūsu viedoklis, jo tikai ar jūsu atbalstu – izmantojot Lietotni, to var pielāgot un padarīt ērtu lietošanai dažādām cilvēku grupām. Ja Jums testēšanas procesā rodas kādi jautājumi vai priekšlikumi, droši sūtiet tos uz e-pastu [email protected]


Papildus informāciju par Cilvēku ar Īpašām Vajadzībām un Invaliditāti Digitālās Integrācijas Asociācijas projektu saziņai ar ārkārtas dienestiem var izlasīt 

https://www.adipsd.com/emergency-integration


Atpakaļ

Uz augšu

Video ziņas

Jauniešiem

LNS kapitālsabiedrības


LNS biedrību interešu grupas