Search form

07.06.2012

Drukāt

STRĀDĀ, LAI PALĪDZĒTU MŪSU ĻAUDĪM

Photo

Daudz esam rakstījuši par dažādām projekta „Klusuma pasaule” aktivitātēm, intervējuši aktivitāšu vadītājus, klientus. Tagad sākam domāt – bet mēs paši, Informācijas centra darbinieki? Vai nesanāk kā tai parunā, ka kurpnieks pats staigā bez kurpēm? Vai nav pienācis laiks arī mums citam citu paintervēt un sīkāk aprakstīt, kāda mūsu maizei ir garoza un kāds tas mīkstums? Piedāvājam lasītājiem Informācijas centra darbinieces – tehniskās asistentes – klientu apkalpošanas speciālistes Guntas BIRNĪTES stāstījumu, atbildot uz korespondenta Zigmāra Ungura jautājumiem.


Tev Informācijas centrā ir vairāki pienākumi. Kurš tev pašai patīk vislabāk, bet kurš, tā sakot, jāpacieš?

Jā, pienākumu ir daudz, un tie ir dažādi. Grūti pateikt, kurš patīk vislabāk, bet vispār priecājos vairāk par to, ja nāk apmeklētāji, jo tad cenšos uzklausīt viņu vajadzības un palīdzēt noskaidrot nepieciešamos jautājumus. Tādējādi pati uzzinu jaunas lietas.
Veicu arī tekstu tehnisko labošanu – šis darbiņš man patīk, kaut gan reizēm gar acīm jau raibs metas.

Toties pirmā vienmēr uzzinu visus jaunumus un praktiski zinu jau iepriekš, kādi raksti būs „Kopsolī” vai mājaslapā.

Ir viens darbiņš, kas prasa vairāk laika un ne vienmēr iet pie sirds – protokolu sagatavošana. Tas prasa koncentrēšanos un aizņem daudz laika: sapulcēs tulkoju, pa starpām jācenšas arī pierakstīt sapulcē runāto, pēc tam visu tekstu sakārtoju, sarakstu, vēlreiz iepazīstinu mūsu darba grupas locekļus ar to.

Gandarījums ir par to, ka mūsu atskaišu pārbaudītāja projektā Karīna Pavlova atzinīgi novērtējusi mūsu protokolus, jo no tiem viņa gūst pietiekamu ieskatu mūsu darbā.

Tu izsūti arī īsziņas projekta „Klusuma pasaule” klientiem. Kādu tieši informāciju? Kādā veidā tā nosūtīšana tehniski notiek?
Tajās pārsvarā ir informācija par pasākumiem, kas notiek attiecīgā pilsētā. Sūtu arī cita veida ziņas, piemēram, par 112, par TV raidījumiem, kuriem ir surdotulkojums utt. Lattelecom nodrošina speciālu programmu, ar kuras palīdzību izsūtu automātiski klientiem īsziņas, man atliek tikai pievienot telefona numurus un ierakstīt tekstu, un pēc tam šī programma automātiski izsūta īsziņas.

Atgādinu visiem klientiem: ja jums mainās telefona numurs, tad OBLIGĀTI paziņojiet par to LNS Informācijas centram vai kluba vadītājam savā reģionālajā biedrībā. Tiklīdz mainās jūsu numuri, par to automātiski ziņoju arī uz palīdzības dienestu112.



Pie tevis nāk prasīt padomu, konsultēties. Par kādiem jautājumiem cilvēki visbiežāk griežas Infocentrā? Vai viņiem pietiek, ja tu sniedz informāciju, bet tālāk viņiem pašiem jāmeklē un jādara? Varbūt viņi grib, lai tu to dari viņu vietā?

Pašā sākumā, kad sākām strādāt, daudzi vēlējās zināt, ko tad projekts „Klusuma pasaule” sniegs, kādus pakalpojumus viņi saņems. Daudzi meklē darbu, tad iesaku, kādās interneta adresēs to meklēt, kādos preses izdevumos publicē darba piedāvājumus, daudzi vēlas uzzināt kādas iestādes atrašanās vietu.

Tagad moderni ir iepirkties internetā, sniedzu arī internetveikalu adreses, pie publiskā datora pamācu, kā var atrast nepieciešamās lietas, ir gadījumi, kad cilvēks iegādājas jaunu telefonu, bet nemāk ar to apieties. Tad nu kopā buramies pa mobilo telefonu. Tāpat interesējas par interneta un televīzijas pakalpojumiem, kas ir izdevīgāki, kur piešķir atlaides. Jautājumu ir daudz, visus uzskaitīt nemaz nav iespējams.

Protams, cenšos palīdzēt pēc iespējas vairāk, lai cilvēks, aizejot mūsu centra, pēc iespējas labāk saprastu, kas tālāk darāms. Nedzirdīgie cilvēki ir pieraduši, ka mēs viņiem sniedzam pilnīgu un skaidru informāciju, reizēm palīdzam pat daudz vairāk, nekā mūsu darba pienākumi paredz. To varbūt varētu nosaukt par manu brīvprātīgo darbu. Tādēļ jau šeit strādāju, lai palīdzētu mūsu ļaudīm pēc viņu vajadzības, nevis pēc noteikti definēta likuma burta.

Ko vēl mūsu ļaudis var darīt Infocentrā?

Ir cilvēki, kas izmanto Informācijas centra lasītavā pieejamos preses izdevumus, atnāk un palasa, uzzina kaut ko jaunu. Tāpat nāk skatīties videoziņas, iepazīstas ar centra rīcībā esošo uzziņu literatūru.

Aicinu visus aktīvāk izmantot Informācijas centra pakalpojumus: jūs tos varat saņemt uz vietas vai sūtot sms 26278525; e-pasts, MSN [email protected] un Skypelnsinfocentrs – izmantojiet saziņu arī pa web kameru.

Pastāsti kādus raksturīgus gadījumus no savas klientu apkalpošanas pieredzes. Manā darbā kuriozu nav bijis. Cilvēki nāk ar savām ikdienas rūpēm, sadzīves problēmām un sarežģījumiem, kurus paši nespēj atrisināt.

Tu klientiem izdali arī „Kopsolī”. Vai nākas uzklausīt kādas atsauksmes par mūsu laikrakstu, rakstiem, dizainu?

Jā, Rīgas klientiem izsniedzu avīzi. Cilvēki paši parasti neko daudz nestāsta, taču, ja viņiem pajautā, tad viņi dalās savās domās. Parasti viss tiek pozitīvi novērtēts, vienīgais, ko viņi vairāk vēlas, ir intervijas ar mūsu pašu cilvēkiem, ko viņi dara, kā strādā utt.

Ir bijuši arī tādi gadījumi, kad cilvēks uzdod jautājumu par kādu lietu, bet es viņam prasu: tu „Kopsolī” lasi? Par to nesen tika rakstīts! Tad nu kopā vēlreiz izlasām un izskaidroju lietas būtību. Rakstītā teksta izpratne diemžēl nav mūsu cilvēku stiprā puse, ar to mums jārēķinās, jācenšas rakstīt vienkārši un saprotami.

Ko tu dari brīvajā laikā? Tev ir kādi hobiji? Kā jūsu ģimene pavadīs atvaļinājumu?

Brīvais laiks pieder tikai ģimenei. Skatos uz savu meitiņu, viņai jau drīz būs seši gadi. Saprotu, ka laiks ātri skrien, tāpēc tagad gribas ar viņu vēl pabūt kopā pēc iespējas vairāk.

Tāda īpaša hobija man nav: patīk lasīt grāmatas; klausīties mūziku, kad braucu mašīnā viena, tad dziedu; protams, patīk atpūsties brīvā dabā.

Atvaļinājuma laikā parasti ciemojamies pie saviem radiem lauku rajonos, apskatām mūsu skaisto zemīti,katru gadu padzīvojam kādā kempingā, varbūt šogad trijatā varētu paceļot ārpus Latvijas, jo meitiņa paaugusies. Vēl nedaudz ir laiks, lai izdomātu, ko darīsim.

Teksts: Zigmārs Ungurs
Foto: Juris Grundulis


Atpakaļ

Uz augšu


Video ziņas

Jauniešiem

LNS kapitālsabiedrības


LNS biedrību interešu grupas